Dagen efter.

Det var julafton igår, vilket började med en massa förvirring. Mormor ringde och sa att hon var på sjukhuset och frågade om pappa kunde komma och hämta henne, så han åkte iväg, kom sen tillbaka hem och berättade att hon hade fått nå virus av något slag som var smittsamt, så vi skulle inte vara så närgående på henne. Han kom även in med en lapp som mormor hade satt på våran dörr där det stod : "Ä på akyten"
(Mormor har alltid haft svårt för att skriva på svenska eftersom hon egentligen kommer ifrån finland. ) efter allt så satte vi oss inne i rummet och började öppna lite julklappar och mittupp i det så kom en väääldigt förkyld mormor in en sväng och hejade och öppnade lite paket ifrån oss.

Sen åt vi frukost och jag & Linda började på med pappas julklapp. Vi kom på att varken hon eller jag hade någon julklapp till honom så det blev lite panik sy, vilket resulterade i en stor fisk med pengar och lite annat smått och gott i. Och vi blev precis klara till Kalle Anka, fast för mig blev det bara att jag kollade lite i början och lite i slutet för jag hade annat att fixa. Efter så bar det av till Vallsta, till Kiki & tom, (tyvärr utan mormor föratt hon var sjuk & inte ville åka ifall hon skulle smitta ner någon.) Och som vanligt kom familjen Sandström sist, haha. Sen bestod kvällen av mat, paket öppning & fika.
Mamma & mormor blev jätteglada över sina kalendrar som dom fick av mig och Linda! Lyckad julklapp!
Åkte hem någon gång runt nio då det blev raka vägen hem till Mathias där vi bytte julklappar och så! :D

Vad fick jag då?
ljuslyktor
smyckesträd
badgrejs
Pilgrim smycken
Usb-minne
Pandora smycken + läderband
massor av pengar
scrapbooking
"glödlamps-lampa"
värmekudde
t-shirt
kudde

Så det var ju lite grejer jag fick. Gladast blev jag av pengarna, pilgrims smyckerna och glödlamps-lampan som jag fick av Mathias! Och det nödvändigaste och kanske det som jag har önskat mig längst, det var värmekudden. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback