Fiskhistoria.

jag höll seriöst på att skita på mig igår natt när jag satt vid datorn.

Både mamma & pappa hade gått upp och lagt och jag satt själv kvar i vardags rummet med laptopen. Alldeles kolsvart både ute och inne. Så som vanligt börjar jag tänka på vad jag skulle göra ifall jag hör att det är någon i källaren som är på väg upp eller om det är någon som står och kikar på mig igenom vardagsrums fönstet. Så helt plötsligt så hör jag hur det skvätter till och sen "plaskar" under soffan. Rädd som jag blev var det nära på att jag skulle ropa på mamma, haha!
Hur som helst så vågade jag iallafall resa på mig och gå och knäppa på taklampan. Då hör jag igen hur det låter under ifrån soffan. Så jag kollar lite sådär försiktigt, och ser till min förvåning att det är en av fiskarna som har hoppat ur fiskskålen!

Då kom jag till problemet, hur fan skulle jag få upp den?
Jag som inte alls tycker om att ta i fisk. Så jag letade desperat igenom vardagsrummet om jag skulle kunna hitta någonting som jag kunde lyfta upp den med. Sen slog det mig, - en plastpåse. just då hade det gått en stund och jag trodde fisken skulle dö, så jag hoppade upp & riktigt sprang till köket i hopp om att jag skulle hinna rädda fisken.
Vilket jag gjorde!

Men hur stor är chansen att en fisk ska hoppa ur fiskskålen klockan ett på natten?!
min syster som tidigare hade haft den fisken sa
"- ojdå, jag glömde att berätta det. Han brukar göra så lite då och då. "

sjuka fisk, självmordsbenägen.
Han höll ju tillochmed på att dra med mig på kuppen!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hahaha, vilken ovanlig firre. Han är van med att vara utan vatten då iaf. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback