Apolivareklamen

Nu såg jag att det stod om Apoliva-reklamen på aftonbladet.se. Ni vet den där reklamen med den bleka, mörkhåriga tjejen som alla verkar tycka ser läskig ut? Det finns tillochmed en grupp på facebook "jag är rätt för tjejen i apolivareklamen"

Hur som helst så har Aftonbladet tagit upp varför folk tycker hon ser läskig ut. Och sen står det några kommentarer som folk har skrivit i facebook-gruppen. Bland annat "Reklamfilmen är ju som en rysare och - javisst jag blir rädd! Men det är ju inget fel i det! Filmen har berört mig och det är det inte många reklamfilmer som gör."

och om man fortsätter och läser så står det:

"På frågan om vad hon tycker om att tiotusentals människor deklarerar att de är rädda för reklamen svara hon:

- Det var inte vår avsikt. Jag tror att det handlar om att reklamen avviker från det gängse sättet att skildra hudvårdsprodukter. Den väcker mer känslor än man är van vid. "

Och där kan jag faktiskt hålla med, det är inte som alla andra vanliga reklamer som man ser varje dag. Varför? Jo, det är just för att dom har gjort reklamen så att man blir intresserad utav den, där ibland hur hon ser ut. Blek, kantig ansiktsform och långt mörkt hår och bakgrunden, mörk, grå, regning och inslag av åska. (som folk oftast förknippar med rysare eller något liknande.)

Första gången jag såg reklamen blev jag mest bara fundersam, jag visste inte om jag tyckte om den eller inte. Det var ju som sagt någonting som fick en att kolla en stund extra tillskillnad från andra reklamer som går runt, runt på tv och har i princip samma sätt att skapa reklamfilmerna.

Jag är fortfarande delad, jag vet inte alls vad jag tycker om den. Jag gillar idén men ändå inte.
Det är någonting konstigt med den där Apolivareklamen. Smart av Apoteket iallafall, märket Apoliva har blivit väldigt omtalat pga reklamfilmen. Tror knappast det hade blivit samma prat om dom hade haft tex Heidi Klum. Så det är ju smart affärsidé.



Klicka på länken nedan så kan ni läsa hela artikeln.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5612910.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback