Insanely Twisted Rabbits

Sist när jag var ner och hälsade på min syster i Gävle så hittade jag boken som jag alltid har varit farcinerad över,

"insanely twisted rabbits"   av  Michel Gagné

Michel Gagné är en kanadensik tecknare som har bland annat jobbat med filmer så som An American Tail, The Land Before Time, All Dogs Go To Heaven. Vilket också inkluderar mina absoluta favoriter A Troll In Central Park och Rock-A-Doodle som jag hade på Vhs när jag var liten och är nog kanske bland det bästa inom det tecknandefilmerna genom tiderna.














Från början var det inte alls tänkt att dom knasiga/ganla kaninerna skulle bli till en bok. Utan allt börjades med att Michel's kollega föreslog en tävling om vem av dom som kunde rita den galnaste kaninen, och det var där allt började.
Fler bilder och info hittar ni på
http://www.gagneint.com/Final%20site/books/rabbits/rabbits.htm 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback