Tråd.

Jag är så grymt irriterad just nu. Jag skrev igår ett inlägg i ett forum och fick världens svar tillbaka.
Tråden började med att det var en tjej som sa att hon hade försökt att göra en snygg bakgrund i photoshop men att hon inte fattade ett dugg och hade verkligen prövat allt. Hon slutar även med "Photoshop en big flopp enligt min mening. "

jag fortsatte att läsa vad de andra hade skrvit i tråden.
Någon skriver att de håller med medans en annan kille skriver
"Tror ni att man bara kan starta upp photoshop och kunna allt första gången. photoshop är ju ändå till för profosionella och inte folk som knappt vet hur paint fungerar. så det tar nog tid så är det väl ändå med alllt. "
Redan då började jag fundera vad det var för en snubbe med sånt självförtoende, men tänker inte så mycket mer på det och scrollar ner lite till. Där det står en massa om att man ska ha tålamod, tid och framförallt gunderna.

Jag blir själv lite sådär att jag måste lägga mig i så jag skriver :
Allt är som sagt svårt ibörjan, men photoshop är egentligen inte så svårt som man tror. Läs tutorials, det hjälper mycket. Och den som sa att photoshop är till för "professionella" stämmer inte alls, vem som helst kan, bara man vill.
och har den där snubben's kommentar lite sådär i bakhuvet medans jag skickar den.

Idag när jag kollade till tråden igen, hade jag fått svar
"dom riktar sig till proffs, programmet används utav proffs, alltså är det till för proffs så att det itne stämmer alls. sen att alla kan som är f14 stämmer säkert i din värld, man kan inte photoshop när man gör en bild svartvit och använder några färdiga filter. lovar att du intek an många procent utav programmet.. "

I samma sekund när jag läste det där fick jag bekräftat att det var den sorts typ jag trodde han var från början. Jag hettar till och tänker häva ur mig hur mycket som helst men tänker sen, varför? Det tjänar ju ingenting till.
Så jag skriver istället ;
"Jag kan knappast kalla mig som "proffs" innom photoshop, men jag vet vad jag gör och jag kan det jag gör. Och det kräver inte så mycket kunskaper för att kunna skapa nått litet snyggt, som en bakgrund, som nu den här tråden handlade om.."

Jag blev förbannad, men jag höll det inne.
Det ända jag ville säga var bara att photoshop går att lära sig, bara man vill. Jag är ett typiskt exempel. Jag har lärt mig hur mycket som helst igenom tutorials. Photoshop är ett stortprogram med många möjligheter, men varför skulle det stoppa en?


nu ska jag sova. godnatt fanskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback