Värmebölja x 3000!

Jag tror jag måste åka och kolla upp min handled om den inte blir bättre. Det är nämligen så att jag knappt kan använda min vänster hand, handleden är helt förstörd känns det som. Som om någonting har hamnat snett eller något liknande. Ont som tusan gör det. Det konstigaste är att det försvinner några veckor, sen kommer det tillbaka och håller i sig i någon vecka eller två. Så man kanske borde fundera på att träffa någon läkare? Visst, det är säkert ingenting allvarligt. men det gör ont.

Förutom allt klagande tänkte jag säga att jag var till Erika idag, solade och badade på Nore sen åkte vi en sväng hem till hennes moster(?) Malin. Satt där en stund innan vi gick ner mot tågstationen. Och jag tror att det var det varmaste jag någonsin har varit med om, 33grader nere på station! Slå det ni.

Sen när jag kom hem till lilla mysiga Bollnäs igen så hade jag räknat ut så perfekt att jag skulle hinna med stadsbussen upp till Granberg, så där satt jag och väntade och väntade och väntade lite till. Sen så ringde jag pappa i hopp om att han skulle ringa och gnälla på xtrafik att det inte kom några bussar. Men då visade det sig att det var lördag, så där hade jag suttit och väntat i nästan 40minuter på en buss som inte ens skulle gå. Så det blev en prommenad hem för mig, i värmen, helt slut. Så det var bara att hoppa in i duschen direkt när man kom hem, sen kom Leffe hit och käkade mat och snackade skit med mig, sen åkte han. Och nu sitter jag här.


Jag måste också tillägga att även fast att jag är bränd i hårbottnen, i pannan och runt ögonen, har skavsårsblåsor på båda fötterna, helt ljummen och näst intill bort domnad i kroppen av trötthet, Så är jag förjävla glad att jag har sommarlov.
Inte nog med det, imorgon bär det av till ockelbo i värmeböljan med Mathias. Att gå med en pojk som han, det är inte dumt det heller! Dock kanske lite tröttare än vanligt eftersom det blev fest för hans del ikväll. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback