Lyxfällan med Anna Hibbs

Jag kom just på en grej, igår på lyxfällan så kunde man se om 23åriga Anna Hibbs, en svensk kändbloggerka. Hon tjänade drygt 30tusen i månaden men fick ändå inte ekonomin att hålla och istället så fick hon en massa räkningar som hon inte betalade. Hon la inte ens undan någonting! Om det var så att hon blev utan pengar så gick hon alltid till sin mamma eller pappa så fick hon! Hon var som en 23årig som hade en 14årings tankar, allt handlade om att shoppa. Egentligen spelar det ingen roll hur mycket pengar man tjänar om man ändå inte kan hanskas med dom, var det första jag tänkte när jag hörde vad hon la ut pengarna på.

Efter att lyxfällan hade varit där hade dom kommit överens om att hon skulle inte fråga efter pengar utan att hon skulle klara sig på det hon tjänade enbart och varken hennes mamma eller pappa fick ge henne självmant. Så när lyxfällan kom tillbaka kom frågan "-och du har inte fått några pengar från mamma och pappa heller?"
"-nej, men mamma ville ge mig."

Där kom förklaringen till det hela.

Sedan berättade hon att hon inte heller hade impulsköpt så mycket heller utan hon hade tänkt mer på om hon behöver det eller inte. Det var som en jacka hon hade sett som kostade 9tusen tror jag att hon sa, så den köpte hon för att den var snygg och dessutom på rea! Den hade tidigare kostat 25tusen. Då slog tanken mig, "vart hittar man en sån dyr jacka?! Det är sjukt. "

Sedan fick man reda på att den biten som hon åker taxi, tog 5minuter att gå, men hon åkte taxi för 150kr då när hon hade "finskor" på sig.  

Det var faktiskt riktigt roande att kolla på det, haha!

Kommentarer
Postat av: lisett

vad roligt att du vill vara med i min tävling, väntar med spänning på ditt birag :) kram !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback