R.I.P

Jag antar att dom flesta har hört om den 18-åriga flickan som dog här i Bollnäs nu ihelgen. Hon hade varit på en hemma fest och hade troligen fått någonting i hennes glas vilket medförde att hon senare under natten/morgonen dog på Bollnäs sjukhus.

Jag själv känner inte flickan i sig, vet bara vem hon är och har vänner som känner henne. Men jag blir ändå så grymt ledsen när jag läser det här. Jag förstår inte hur någon annan människa kan lägga ner rent livsfarliga droger i ens annans glas, till vilken nytta? Vad tjänar han/hon på att göra någon annan människa medvetslös eller tillochmed som nu ifråga, att hon dör? Jag ser verkligen ingenting denna person kan ha haft någon nytta av det.

Vi satt och diskuterade detta vid matbordet idag och tänkte på hur hennes familj och anhöriga måste må, eftersom det hade ingenaning om vad som hade hänt förrens morgonen då allting ändå var över. En så ovisshet som man aldrig ens kunde ha föreställt sig.

Detta kanske gör så att folk i Bollnäs får upp ögonen för drogernas påverkan.


Läs mer på länkarna här nedanför:
http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.1546206
http://helahalsingland.se/bollnas/1.1549824

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback