Lite små ångest över allting

Första skoldagen efter påsklovet är avklarad och återigen fick vi reda på att det inte alls är långt kvar innan vi tar studenten, som om det vore någon nyhet. Som om vi inte har vetat att under alla dessa år att våren 2010 kommer gå jättesnabbt med alla dessa förberedelser inför studenten och hela kalaset och att vi snart kommer stå där med varsitt plakat och skrika ut över hela Hudiksvall och sedan aldrig mer behöva komma tillbaka. Tydligen inte.

Idag var en dag som jag faktiskt såg lite fram emot, att ha projekt hela dagen så att jag kunde få allt klart och jag kunde koncentrera mig på körkortet riktigt. Men schi fick jag! Vi har gått igenom de olika delarna i nationella proven i svenska B hela dagen. Så nu sitter jag här igen med allting igen och det känns piss. Jag vill ha körkort nu, så här lagomt på våren så jag kan ta mig hur jag vill och när jag vill. Slippa åka buss fram och tillbaka till skolan precis som alla andra. Men än så länge får jag nöja mig med att sitta här och försöka föreställa sig hur man kommer känna sig med ett körkort.   

Och jag kan ju trösta mig med att jag hittade en jättebra bok (så bra att jag funderar på att köpa den) till engelskan att läsa, efter ca 1½ vecka så är jag snart klar med boken, eller jag är förmodligen klar med den ikväll, lagomt till redovisningen imorgon. Så det känns ju bra att jag kan någonting iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback