Stackars resenärer..

Gillade Maria's blogg-inlägg idag

speciellt delen där det stod
"Jag VILL INTE leva som på 60-talet!"

Jag förstår hennes ilska och vrede emot vulkanutbrottet, men just det där inlägget hade ju endel humor i sig också trotts allt.

Men jag lider faktiskt med henne eftersom att experterna inte riktigt vet när askmolnet ska försvinna. Det ända dom vet är att ett askmoln kan hålla på av och till under ett år eller mer. Och vad det gäller för flygtrafiken så är det också helt oklart när det kommer i gång igen. Det beror dels på hur mycket aska som produceras, på hur mycket is som smälter och på hur vindarna blåser.
Det som är som pricken över i är att grannvulkanen Katla också löper stor risk för att få ett utbrott.

Stackars folk som ska resa säger jag bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback