"-Både napp i restutangen och napp i baren!"

Första dagen är avklarad och ja, även fast att det är jäkligt tidigt att säga det men jag känner redan nu att jag kommer att trivas, den här klassen vet verkligen vad dom vill med hela utbildningen och har tillochmed kanske ansträngt sig lite mer för att komma in. Riktigt så var det inte i min gamla klass på gymnasiet, där tog dom in vilket folk som helst. Visst är det bra för dom som kanske inte kommer in på någonting annat, men det burkar oftast drabba hela klassen, vilket man ju kan se nu när man har 3år att blicka tillbaka på, den klassen var speciell och det är den här nya klassen med, men mer på ett bättre vis, känns det som just nu iallafall. (sen vet man ju inte vad som händer om 2-3veckor då alla har börjat känna sig lite mer hemma.. haha)

Hur som helst så gick dagen i överlag riktigt bra, hade information lite allmänt om skolan, rundtur och nu på eftermiddagen en liten föreläsning om en designer, Stefan Sagmeister, som startade en butikskedja i österrike, BLUE. Fick se lite snabbt om vad han hade gjort för att nå folk igenom sina annonser i tidningar osv. Hade verkligen ett annorlunda tänkande. Vilket vår lärare också ville att vi skulle ha i våran uppgift som vi fick strax efter också kan jag tänka mig. 

Uppgiften bestog av att vi skulle skulle få en resturang vid Ljusnan (Älven som rinner igenom Bollnäs) som vi skulle komma på ett namn på samt en logga även skulle vi komma på någonting typiskt med den resturangen som gör att den sticker ut ifrån de andra resturangerna och gör att man vill gå dit och äta. Och ja, det gick faktiskt riktigt bra, alla kom med jättemycket idéer! Man kan ju annars tro att det ska vara svårt en sånhär gång när man knappt vet vilka man går med, men det gick helt utan problem. Så bra att vi bestämde oss att vi kan ses imorgon klockan 11:30 istället för 10:00 som det var sagt från början. Riktiga lektionen startar vid ett tiden då vi ska ha redovisning på det vi har kommit på. 

Så över vad jag har sett och gjort idag, så känns allting jättebra. Känner dock en liten sorg i hjärtat att jag inte var en av dom som flyttade hit och bodde i ett rum i studentkorridoren, första året i hudik på elevhemmet var ju sjuktkul och nu får man tänka på att över hälften av klassen bor i studentkorridoren! Sinnessjukt. Dock kommer jag inte att flytta in, känns som om att det känns lite att byta ner sig från att ha allt betalt till att flytta in en studentkorridor med delad dusch och utan internet tror jag.... Äsch jag har det bra, jag har allting gratis och behöver dessutom inte ta nå lån! MEN lite tråkigt är det ändå om sanningen ska fram. ;)

För att få lite hum om vem Stefan Sagmeister är så slänger jag upp några verk han har gjort. 






Kommentarer
Postat av: Emily

Jag går Psykisk ohälsa med särskild komplicerad problematik! (: Härligt att se att du trivs redan nu! :D

Postat av: j o h a n n a

sv: Gud vad roligt! Vad bra att det känns bra då, jo min dag har varit toppen, lite måndagstrött bara men ska väl gå ! Kram!

2010-08-30 @ 18:55:08
URL: http://johannasofiaa.blogg.se/
Postat av: Emily

Haha, ja det ska bli superintressant! (: Och den är sådär lagom lång utbildningen, bara två år, vilket känns superbra :D

Men Malin, du är verkligen en superbegåvning inom området så det tycker att du gör helt rätt i! :D

2010-08-30 @ 19:40:27
URL: http://syntheticdarkness.blogg.se/
Postat av: Emily

Haha, vad härligt! :D Hoppas du fortsätter trivas så bra som du gör redan nu, så tror jag att du kommer kunna utvecklas enormt (och bli ännu bättre :D) och ha två riktigt roliga år! (:

2010-08-30 @ 19:50:24
URL: http://syntheticdarkness.blogg.se/
Postat av: Felicia :)

Ha en bra kväll! :D

2010-09-02 @ 21:01:54
URL: http://feliciahaldens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback