I will try to fix you

Nu jäklar ska jag sätta igång, från och med idag blir det pluggning för fulla mugga på körkortet! Jag är så grymt trött på att höra alla frågor om hur det går med mitt körkort eller om hur lat jag är som inte pluggar nått på det och blablabla.

Okej, jag kanske har varit lat. Jag skulle ha kunnat haft mitt körkort i ett års tid nu om jag hade velat. MEN, vad ska jag med körkort till om jag ändå är i Hudiksvall hela dagarna? Åker klockan 7 på morgonen och kommer hem klockan 5? Och på helgerna bara är hemma och tar det lugnt? Och när jag har fått ett busskort som kan ta mig i princip vart som helst innom hela länet OCH tillochmed ända till Uppsala om det är så? Jag har kännt att det har inte varit så aktuellt med körkort för min del just. MEN, jag kan ju inte heller neka till att det kommer bli en befrielse när man väl får det, det har jag aldrig gjort. Dock ser jag inte bilkörningen i sig som frihet däremot alla konstigt formulerade frågor om körkortet, att man blir av med dom och aldrig mer, förhoppningsvis, slipper se dom mer.

Imorgon blir det avfärd till Gävle igen. Känns nästan som om jag är mer i Gävle än vad jag är i Bollnäs nu för tiden. Om jag ränkar efter, så tror jag faktiskt att jag har varit ner till Gävle nästan minst en gång veckan nu i en månads tid. hur som helst så ska jag ta med mig körtkortsboken och sitta och läsa i den på tåget hade jag tänkt för jag ska verkligen få det där skiten gjort. Jag och Frida har ju en överenskommelse om att vi båda ska ta körkortet innan studenten, och ja, det ska vi ha!


        Jag bjussar på en gammal goding så länge, nu ska jag återgå till pluggandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback