Brännbollsyran

Som alla, iallafall här i Bollnäs, vet så är det brännbollsyran. Ungefär den ända helgen på hela året då i princip hela Bollnäs plus lite till folk som är på genomresa är ut på krogen. Först sitter alla och hejar på sina respektive, vänner som pojk/flickvänner som är med i brännbollsturneringen under dagen, tar någon öl och bara sitter och tar det lugnt medans sedan mot kvällsidan allting börjar röra sig lite mer, där dom flesta drar sig ut mot Terassen och tar sig några fler öl och ännu några fler öl.

Jag hade inte alls klagat på att vara med i det tåget. Dock är jag både förkyld och bortlovad som kattvakt och chaffis så jag kan ju ändå glömma det.

Men just tanken på att det finns den möjligheten, tar kål på mig ännu mer än vad förkyldningen gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback