Eclipse

Dagen tillbringades först och främst hos tandläkaren som konstaterade för hundrafyrtioelfte gången att jag hade tandsten, men jag har alltid haft det så det kommer aldrig som en nyhet. Dock att jag hade det mellan två tänder, det var någonting nytt. Så jag fick en ny tid, nån gång i september, då dom ska fixa bort det på nå vis. Så nu är det ett till datum att gruva sig över. Jag som trodde det skulle vara lungt nu efter det här besöket, men icke, tandläkaren tycker verkligen om mig.

Efter tandläkar besöket köpte jag jordgubbar och sen åkte jag hem och åt lite korv och maccaroner då också Maria dök upp och strax sedan fick vi skynda oss ner på staden efter som familjen Sandström alltid är ute i sista sekund. Tåget till Gävle kom precis in på stationen då när vi kom dit, så vi hann ju med och det var ju huvudsaken.
Väl i Gävle gick vi och hämtade ut biljetterna på SF till Eclipse och eftersom det var drygt 2 timmar innan bion började så passade vi på med en liten runda på stan. Är nog första gången på länge som jag har klarat mig att handla på en hundralapp och ändå känt mig nöjd, haha. Blev en jättemysig sjal från H&M, örhängen och trosor ifrån Gina Tricot.

Och ja, jag kan ju bara notera att Eclipse gjorde att hela Twilight sagan fick sig ett lyft. Efter förra filmen, New Moon, trodde jag att det skulle bli en jätteflopp och jag blev näst intill besviken på den då. Men nu såhär i efterhand efter att ha sett Eclipse kändes New Moon mer som en "lednings-film" till Eclipse. Nu är det bara att hålla ögonen öppna och se när den kommer ut på Dvd.



Kommentarer
Postat av: Linafoto

Svar: Tack så himla mycket! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback