Sommartidsbesvär

Det är det här jag hatar mest av allt när det slår om så att man måste byta till sommartid. Notera klockan, 07:47, inte brukar jag sitta här då? Nej, jag brukar sitta på en buss vid den här tiden, strax i Söderhamn.

Men varför sitter jag då här?
Jo, för att jag missade stadsbussen precis imorse. När jag hade tagit min lilla "morgon-springtur" hemifrån till bussen så ser jag så ser jag bussen åka, så jag vinkar som en tok. Men inte stannar han, nej, han åker bara vidare. Så det var lite där det började. hur som helst så sprang jag tillbaka hem sa åt mamma att jag missade bussen, så det att ta vovlo-räsen ner på stan, men halvvägs dit ner så upptäcker jag att jag varken har mobilen eller plånboken med mig, så vi får helt enkelt vända. (Vid det lagret var buss 172 helt uteslutet) väl hemma drog sökandet igång efter mobilen och plånboken och vet ni vart jag hittar dem? nere i källaren.. utav alla ställen.

sprang ut till bilden och åkte för andra gången ner mot stan för att nu försöka sig hinna på xtåget 07:13, kommer ner precis till 07:12 men precis när jag ska till och öppna bildörren så ser jag tåget åka iväg.

Jag som hade tajmat in allt så bra med vintertiden! Då visste jag exakt när stadbussen åkte här ifrån Granberg.



(har förresten deignat en egen bikini på nelly igår, så rösta på den!
klicka här för att rösta!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback