Lördag

Var ner på biblioteket igår när jag kom med bussen ifrån Hudik och tänkte låna en engelskbok till skolan, hade sett en förut som jag tänkte ta men den fanns tydligen inte inne. Så efter mycket om och men så hittade jag en annan bok (som jag faktiskt tror är rätt bra också) som handlar om en 16årig tjej som är döende och har gjort upp en lista med tio saker hon ska göra innan hon dör. Läste lite snabbt i den då när jag stod på bibblan också så den verkar faktiskt helt okej, så jag kanske inte heller behöver tvinga mig igenom den här engelska uppgiften vi har fått ifrån skolan trotts allt.

Lånade även en annan bok om hur man gör kort. Allt ifrån födelsedagskort till inbjudningskort till placeringskort. Så det kommer nog bli att jag testar att göra någonting utav det. Mamma fyller ju år snart också så man kanske gör någonting till henne.

och när jag för en gång skull var i gång och lånade böcker tänkte jag ocskå att jag skulle låna hem en annan bok, en om amirgurumi. Har stått och kikat i den förut när jag har varit in och hittade då en massa fint som jag ville göra, men jag hade otur igår, den var redan utlånad. Och hon i disken påstod att boken jag hade kollat i tidigare hade varit en barnbok men det tvivlade jag på, det var mönster så att jag knappt själv kunde förstå, så det kändes inte som hon hade någon stor koll över vad det var riktigt. Men, jag har faktiskt en amirgurumi-bok, en egen, fick en av min syster när jag var ner till henne. Men jag har inte haft tid med att virka någonting nu på senaste tid, har haft rätt fullt upp av en massa annat. Sen om jag måste erkänna, har jag blivit lite avskräckt att virka sen den där lilla olyckan med virknålen och min tumme hände. Det var rätt läskigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback