Uggle historien

Det var ju någon gång i sommras som jag började på med att sy mina små ugglor i jeanstyg och sålde lite smått av och innan det så virkade jag ju små ugglor. I sommras köpte även uggle-örhängen och en uggle-ring, var påväg att köpa ett halsband också, men gjorde det inte. Hur som helst kan ni nog förstå att jag verkligen fastnade för uggle treden som började i slutet av sommaren och sen dessa har det bara fortsatt. Har även fått en ugglemugg av min syster och en liten uggle-ask


Strax efter att jag hade börjat i skolan så började mamma och pappa kolla på ett hus här på Granberg, mest bara för kul till en början verkade det som men sen så bestämde dom sig att köpa det, sådär huxflux. Och mamma sa "-men tänk ändå, du som har pratat så mycket om ugglor och allt så köper vi ett hus som ligger just på Ugglevägen, är inte det lite konstigt? Det är nästan som om det skulle vara meningen"

Jag tyckte det bara var skitsnack, det kunde lika gärna ha varit vilken gata som helst, jag hatade det i vilket fall. 

Men i söndags när jag möttes av det här avtrycket på mitt fönster när jag drog upp rullgardinen så var det nästa så jag ryste i hela kroppen.


Det syns kanske lite dåligt, men ja, tror ni ändå kan gissa vad det var som hade flygit in i mitt fönster? En uggla! Jag menar, det finns hur många hus & fönster som helst att flyga in i, men just att den har flygit in i vårat hus och framförallt just i mitt fönster, när jag som allra minst vill flytta. Det känns ju faktiskt lite som om det skulle vara tillgjort på något vis... Eller var det bara ett tecken på att jag skulle lyssnat och trott på mamma när hon tyckte det var meningen att vi skulle flytta?

haha, ja jag vet inte vad jag ska tro. Rätt konstig upplevelse iallafall.

Kommentarer
Postat av: carro

haha det ser lite roligt ut ^^

Postat av: Eskilelena

Very nice site. Well laid out.

2011-01-02 @ 18:06:42
URL: http://eskilelena.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback