Omslag till Barnbok

Fick en rätt så rolig uppgift idag, dock till en början kändes den rätt knasig och flummig men vad förväntar man sig av Karin? 

Uppgiften gick ut på att vi skulle skissa, med papper och penna, ett omslag till en barnbok, DÄREFTER skulle vi lämna över skissen till någon annan i klassen som skulle digitalisera den. Det var väl ungefär där alla hajade till "- Vadå? Får vi inte göra klart våran egna skiss?" svaret var då nej, utan vi skulle byta skisser mellan varandra.

Hade tänkt lägga upp den skiss som jag fick göra, men smart som jag var så tänkte jag inte på att jag inte har Indesign installerat, så jag kan inte öppna filen. Det ända jag kan öppna är illustrationen jag gjorde till omslaget.. typiskt. Men slänger upp en bild på helheten på omslaget senare när jag kommer åt Indesign! Så länge får ni nöja er med bullar! Om det nu kan roa någon.. Boken hete iallafall "TILDA-  TILDA BAKAR BULLAR"


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha jo kanske lite, jaså tycker du det, men om hon hade varit på omslaget skulle nog inget barn våga läsa boken ens haha. Fast du hade säkert kunnat ritat den så den såg snäll ut iofs. Men det blev superbra ändå! :D Vad bra!

Postat av: Honi

Vilket roligt upplägg, man får nog lite annat perspektiv när man färdiggör någon annans grafik :)

2010-10-03 @ 15:14:01
URL: http://honi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback