Årsresumé 2011

Januari:
Skolan hade satt igång igen efter jullovet och ja, det var en ganska så produktiv månad, pungade ut uppgift efter uppgift. Här är några.


Förutom det så vet jag inte direkt om det hände någonting speciellt. Det var väl sådär lagomt tröttsamt som det alltid brukar vara efter jul och nyår, så man tog liksom bara dagarna som dom kom.


Februari:
"Födelsedagar är viktiga. Utan dem vore du död."
Februari månad börjades med att jag fyllde år och kände mig sådär lagomt mallig över att äntligen kunna handla min egna findricka på glasbanken.

På började även att pyssla lite med quilling också, dock var detta pyssel väldigt kortvarande, vet inte varför, för det var ju egentligen kul... meen, antar att jag behöver lite variation i mitt pysslande. Eller nått? Eller också var det så att jag inte hade tid med det helt enkelt.


Mars:
I skolan så rullade det på med massa uppgifter bland annat så tog jag detta fotot som jag sedan vann en liten fin biobiljett hos Helahalsingland.se, det var inte så dumt. Hade redan några veckor innan vunnit en biobiljett, självklart inte med den här bilden utan en annan, en bild på erika när hon sitter och bubblar mjölken. Så nu hade jag två! Det satt fint. Värmde lite i hjärtat också att folk tyckte om bilderna och för att jag fick yttligare en biobiljett, ibland har man flyt haha.


Även denna månad så fick jag ett infall med att pyssla, denna gång kom mormors spets underkjol till användning. Det blev superfint och användbart på samma gång! Finurligt. 

Knåpade även ihop en logo + grafisk manual åt ett påhittat gym till ett skolarbete. Finns att bläddra i HÄR. Kan vara den grafiska manualen som jag är mest nöjd med hitills. Gillar färgerna.


April:
Jobbade för fullt i skolan med lite av allting, bland annat så blev mitt lilla häfte om Linda Gavin klar. Finns att läsa HÄR om det är så att någon skulle vilja se. Super värmen slog även till här hemma. Det var hela 23 grader ute på altanen och man kunde näst intill ligga ute och sola i bikini, det var sjukt, så sjukt skönt. haha.


Maj:
Var mitt upp i vårat projektarbete med EIA. Jag och mina övriga gruppmedlemmar hade fått i uppgift att skapa en ny förpackningsdesign åt deras sågklingor,  göra visitkort, produktfoton m.m. Roligast av allt var ju när vi fick veta att förpackningsdesignen skulle användas redan i höst!

Fick även reda på att sommaren var räddad då jag fick veta att jag fick sommarjobb på Cross Control, det kändes skönt att veta att man skulle få tjäna lite kosing och att inte bara ligga som en dö sill hela sommaren på grund av fattigdom, haha.


Juni:
Påbörjade mitt sommarjobb, började 07.00  och slutade 15.00. Jag var skapligt slut efter första veckan kan jag säga.. MEN jag blev måttligt glad när jag insåg att jag skulle få lön redan efter att ha jobbat 2 veckor! Var skapligt nöjd tjej. 


Juli:
jobb jobb och jobb. Och lööööön! jag grät nästan av lycka när jag insåg att jag hade slitit ihop allt själv, helt själv.  Lönen, det var lite som "ljuset i tunneln" när man tyckte klockan på jobbet stod still och man ville bara lägga sig på en bänk och sova. Fast och andra sidan, så trivdes jag ändå. Jag hade jättetrevliga jobbarkompisar. 

Och tja, det skadade väl inte heller att komma hem, lägga sig i solstolen på baksidan och somna. Det var skönt. Det var lagomt varmt ute då.


Augusti:
Jag har varit brunett i ett år, mitt missöde att färga det grått gjorde mig inte så mycket ändå trotts allt. haha, det var roligt. Jag och Maria har nog aldrig skrattat så mycket åt ett misstag så mycket som vi gjorde då!



Sedan så slutade jag jobba också, efter att ha jobbat i nästan 2 månader, så kändes det lite knäppt att inte komma tillbaka efter helgen. Jag tror jag hade kommit in i rutierna vid det lagret också.

Och sen hade vi det där med vår fina lilla vän, Maja. Tog bort henne i slutet av augusti och det var jobbigt. Jobbigt efter att ha haft henne så länge och nästan i princip vuxut upp med henne. Men jobbigast av allt var nog att se mormor så ledsen. Livet måste någongång visa sin hårda sida också.


September:

Var i full gång med skolan, bokstavligen. Här matades vi på med uppgift, på uppgift, på uppgift. Under den här månaden lyckades jag punga ut 10 bokomslag på 7 dagar, en affischkampanj på 3, ett dalaruppslag, webbportfolio samt en fysiskt portfolio. Så, det var ju ENDEL... men mitt i allt stök så tog jag med mig Caroline och åkte till Arbrå för att kika på Bridesmaids och det var det helt klart värt!


Oktober:
Efter en noga planering med diverse möten, tider, datum och ja, allt så hittade jag en vecka som jag kunde smita iväg ifrån skolan. Bokade en utlandsresa med mamma, pappa och mormor till Teneriffa.

Dock blev mormor sjuk strax innan vi skulle åka så då blev det att min syster följde med istället i sista stund. Vad hade hon? 1 dag på sig att fundera på om hon skulle med eller inte? Det var snabba puckar! Hur som helst så kom vi iväg. Dock hade man ju önskat att man mådde lite bättre så man kunde utnyttja resan till max, dvs all inclusvie.. men ja, har man en mage som bråkar, så har man.. haha, var inte så mycket att göra åt. Men fint hade vi det iallafall! Det kändes skönt att komma iväg ett tag ifrån skolan också eftersom vi hade haft så pass mycket att göra under dom senaste månaderna..

När jag kom hem igen påbörjades letandet efter en praktikplats inför våren.. Åkte även runt och hälsade på hos endel företag under höstlovet. Fick jättefin respons och det värmde verkligen en student!


November:
Yttligare en produktiv månad med fylld av uppgifter. Kan ha varit den mest lyckade månaden för min del. Det var nog någonstans här jag insåg hur mycket jag verkligen har utvecklat min grafiska design genom åren, det kändes iallafall som så då. Kan helhjärtat säga att jag ska hålla på med grafisk design av något slag och att jag kommer inte att vara någon som sitter på något ring-upp företag eller kundservice som alla andra i min ålder verkar göra här just nu.


December:
Stressens månad, typ. Hade flera stressuppgifter i skolan. En stressuppgift hos varje lärare. Var väl egentligen inte så farligt, men det var väl bara det att man hade gått där så länge och vetat att denna vecka skulle komma, vilket gjorde att man stressade upp sig över just att det var DEN veckan, lite som en domedag haha. Men så vitt jag vet, så kom vi levande ur det allihopa i klassen?

Efter det var det liksom slut på hela "vara-i-skolan-tiden" eftersom nu i vår kommer vi att befinna oss ute på helt olika ställen. Dom flesta utav oss kryper väl hemåt sina trakter igen. Och jag, ja hamnar i Söderhamn! Hos Blizzart! Så att jag blir kvar här i Bollnäs, men med ett pendlande till Söderhamn mån-fre. men det känns jättebra, tror jag verkligen kommer att trivas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback