Quilling

Blev att papprena åkte fram idag med, satt och googlade lite under natten och hittade massvis med inspiration vad man kan göra med papper. Den här tekniken kallas för "Quilling" vilket är i stora drag att man rullar ihop en smal pappersremsa och sedan låter den rulla ut sig lite igen för att sedan forma den som man vill. Har tidigare användt den här tekniken litegrann när jag har gjort grattis kort och sådär, men ja jag vet inte jag fastnade aldrig för det då. Men idag gav jag det ett nytt försök och ja, jag har några små projekt igång nu, så det kommer nog att komma upp fler bilder på det här ska ni se!

Här är ett resultat ifrån dagens pyssel! En liten trollslända (dock lite skev och ojämn, men det bjuder jag på, det är ju bara en protoyp! ;) )



Kommentarer
Postat av: WILMA - http://wilmastranne.blogg.se

vad duktig du är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback