Musikalisktporträtt

Det här med musikaliska porträttet som vi fick i uppgift av skolan, går verkligen inte bra för mig. Det börjades med att igår när jag skulle sätta mig och göra presentationen i Powerpoint så säger det åt mig att min produktnyckel fattades, och vad jag vill minnas så fick jag varken någon cdskiva till office paketet eller någon produktnyckel, så ja, vad skulle jag göra? Jag avinstallerade skiten och försökte leta om jag kunde få tag på det igen, vilket jag fick, men hade fel produktnyckel. Så jag satt väl i princip hela kvällen igår och letade runt hur jag skulle kunna få fram produktnyckel och grejer, utan att aldrig hitta något bra svar.

Idag dock, slog det mig att varför tar jag inte en trial bara? En prova-på-verison, och ja som det låter så har jag det ju inte föralltid, det är väl bara några veckor om ens det. Men det fick duga så länge, jag behövde det som sagt nu så spela roll om det är en trial eller inte och om jag ska använda de senare, då är det ett problem då.

Så ja, som sagt, jag var helt överlycklig att jag tillslut hittade rätt och att det verkligen fungerade, tills att jag upptäckte att jag inte kunde bifoga klipp... Trodde seriöst att jag skulle slänga ut datorn. Så jag fortsatte med att googla runt en massa och tydligen så tog inte powerpoint emot mp4 filer, så jag fick leta upp ett program som kunde konvertera från mp4 till avi, tog dock inte så lång tid att hitta men efter allt krångel jag hade haft tidigare så kändes det som om det var droppen. Men lyckligtvis så har det fungerat, så nu har jag kommit iallafall till sida två, haha.

Och om det har gått såhär bra med allting hittills, då är det väl bara att se vad som händer härnäst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback