Årsresumé

Januari:
sökte desperat efter massa högskolor som jag skulle kunna tänka mig att gå på, vägrade att ha den tanken att börja jobba direkt efter studenten. Började även få lite myskänslor inför att prova mösstorlek på studentmössan och att det trots allt bara var knappt ett halv år kvar tills vi tog studenten och stod där med våra fina vita mössor. Var nog även in i en svacka då jag kände bara att allt kunde dra åt helvete.
Var även i fullgång med mitt projektarbete, "Handboken för studenter"

Februari:
Funderade på att söka till konstfack, var för lat och missade sista ansökningsdagen, letade vidare efter högskolor.

Mars:
I mars bar det av en sväng ut på havet.


April:
Vi fick våra studentmössor. Vi jobbade på som sjutton med allt som kunde tänkas vara kvar i skolan.
La även mitt projektarbete lite på hyllan till något senare tillfälle och gjorde annat som kändes lite viktigare i skolan. ("till något senare tillfälle" har inte dykt upp ännu, haha, så jag kan nog säga att jag la ned det helt och hållet.)

Maj: 
Var mitt upp i allt som har med studenten att göra, planera hur vi skulle gå tillväga med champangefrukosten och vi fick även efter mycket om och men prova våra fina vita mössor, så det blev både mösspåtagning och studentfotografering!



Gled därefter mest runt, hade inte så värst mycket mer att göra i skolan än att invänta studenten

Juni:
Juni var en rätt så händelserik månad, minst sagt. 

Var iväg på arbetsprov och intervju hos Idevärlden. Var nervös som en ja, jag vet inte vad.

Tog fingrarna ur röven och skaffade mig ett körkort (jag sa ju faktiskt att jag skulle ha det innan studenten och att det var bara en vecka innan, det spelar inte så stor roll, jag fick det iallafall INNAN studenten)

Och ja, tog studenten!
.. och allt det där som hörde till!

Fick även i slutet av månaden reda på att jag hade kommit in på Idevärlden's två åriga KY-utbildning och fick därmed sluta oroa mig för jobb sökande för ett tag till.

Juli:
Ja, under juli latade mig mest. Hade inget sommarjobb, men jag kan inte påstå att jag mådde dåligt av det. Låg på baksidan i solen och mådde bra hela dagarna. Brassestolen var min bästa vän.

Augusti:
Ännu en månad med massa sol och verkligen INGA måsten. Det var ett tag som om tiden stod stilla, men skönt var det! Jag och maria gjorde en impulsfärgning av mitt hår.

Jag gick från blond.. till en misslyckad askblond, som mer blev grå och som sedan efter ett besök hos frissan slutligen fick bli till brun. Och jag som alltid har varit blond!




Började även i skolan slutet av månaden och kände verkligen från första stund att jag hade kommit rätt! Och att det faktiskt var lika bra som att ligga ute i solen och lata sig en hel sommar.

September:
Var i full gång med skolan, föreläsningar, uppgifter m.m.


Oktober:
Även oktober blev fylld med spännande föreläsningar och skoljobb,
mycket fotande och illustrerande. 


Mamma och pappa började även kolla på hus, vilket förvånade oss alla. Kort där efter var huset vårat... jag gillade det inte alls..

November:
Forsatte med mina små illustrationer.


Var även med om en lite konstig upplevelse med en uggla.
Läs mer om den lilla historien
här

Var även lite putt övet att vi snart skulle flytta.

December:
Hade 2 projektveckor i skolan. Började flytta från vårat gamla radhus till det nya huset, det kändes inte alls rätt.
Blev jätteförkyld och låg bokstavligen helt däckad i sängen. Fick jullov och tog det bara lugnt och försökte "bo-in" mig i det nya huset, -vet inte än ifall jag riktigt har lyckats. Har åkt fel ett x antal gånger, samtidigt som jag har vakna upp mitt i natten och tänka vart jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback