Skapa ett mönster

Du ska skapa en mönsterrapport i Illustrator bestående av minst 4 element och 2 färger.
Hur enkelt eller avancerat du vill göra är upp till dig.
"Du ska skapa en mönsterrapport i Illustrator bestående av minst 4 element och 2 färger. Hur enkelt eller avancerat du vill göra är upp till dig. "


Japp, som ni förstår så fick vi en skoluppgift nu för någon dagsen om att skapa ett mönster som går att repiteras. Lite små klurigt och pillrigt, men när man väl kom in i det var det super kul. tänkte vara lite finurlig och visa hur jag jobbade med denna uppgift den här gången. 

Såhär såg min skiss ut. 

Mina skisser som alltid lika fina, lika kladdiga och ja, helt enkelt jättefina... ehm. Men iallafall, jag fick iallafall ur min idé till en skiss och det är det som är det viktigaste. Efter min väldigt grova skiss så började finliret med att göra så att allting skulle se lite jämnare och finare ut.




Sen var det bara att sätta igång med att göra ett mönster. Som sagt, det var väldigt pilligt men fick till slut till det.
Här är grunden till mitt mönster; 



Och här är "den färdiga" bilden när mönstret är upprepat flera gånger, finurligt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback