Volá en golftidning!

Du ska under de två närmsta veckorna producera ett tidningshuvud, ett magasinomslag,
en plocksida och ett uppslag för tidningen Red tee, en golftidning för kvinnor. Innehållet
bestämmer du, men det ska vara anpassat för målgruppen. Rubrik och ingress för uppslaget
är bestämt, fyll eventuell brödtext med platshållartext. Du ska dessutom skapa styckeformat för dessa format: Rubrik, ingress, mellanrubrik, brödtext och bildtext. Dessutom ska du använda dig av mallsidor, i vilken utsträckning bestämmer du själv, men ett tips är att lägga
in alla element som är återkommande för alla sidor, till exempel sidnumrering.
Uppgift:
"Du ska under de två närmsta veckorna producera ett tidningshuvud, ett magasinomslag, en plocksida och ett uppslag för tidningen Red tee, en golftidning för kvinnor. Innehållet bestämmer du, men det ska vara anpassat för målgruppen. Rubrik och ingress för uppslaget är bestämt, fyll eventuell brödtext med platshållartext. Du ska dessutom skapa styckeformat för dessa format: Rubrik, ingress, mellanrubrik, brödtext och bildtext. Dessutom ska du använda dig av mallsidor, i vilken utsträckning bestämmer du själv, men ett tips är att lägga in alla element som är återkommande för alla sidor, till exempel sidnumrering."

Finito! Såhär blev min Golftidning!



Mina stackars små ögon blöder känns det som. Har verkligen suttit och slitit mig i håret dom senaste timmarna.. Indesign har verkligen inte fungerat så som jag ha velat.. MEN jag fick tillslut ihop det och det är jag superlycklig över.

Det som jag kanske är mest lycklig över det är att jag lyckades få ihop en duglig plocksida för det var verkligen den som jag har gått och dragit på hela veckan.. Har haft noll inspiration och ja, noll koll på vad man skulle kunna ha för plocksida i en golftidning som nu detta var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback