Hemma!

Då var man hemma ifrån Vemhån/vemdalen igen.

Har haft det hur mysigt som helst om jag får säga det själv. Paddling, fjällsvandring, filmkvällar och lekar. Mycket skratt! Tror den här grejen gjorde våran klass mycket bättre, mer en klass än bara en massa grupperingar. Vilket känns grymt skönt.

Hursomhelst så sov vi i en gamla skola mitt inne i Vemhån. Såg rätt gammal ut men ändå var den rätt mysig faktiskt. Trivdes bra där. Men någonting som var så jääkla skönt var att sova där, dels för att man hade hållt igång hela dagen och fick lägga sig ner och ta det lungt men också för att man kände sig så jävla trygg. Även om jag vaknade flera gånger om natten så det hade sin charm det med. Vaknade, låg och lyssnade på någon som låg och pratade i sömnen, någon som snarka, någon som andades tungt eller också låg man helt enkelt bara och lyssnade på hur tyst det verkligen var. Det var rogivande på något vis.

Tog lite foton ifrån fjället och när vi va och grillade korv nere vid stranden den sista dagen. Paddlingen finns det inga bilder ifrån eftersom jag lämnade min mobil kvar på skolan där vi sov, som en säkerhetsgrej -ifall man skulle ramla i. Men skit samma, det blev lite foton iallafall och det får duga. Oj justja, vi träffade på en liten minkunge när vi grillade korv också, så han är också med!

Vi hade det jättemysigt & roligt och det är väl huvudsaken? ^^

   
  
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback