Torsdag, dagen då vi blev fri.. ett tag.

Ganska så värdelös dag idag. Regn och inga betyg. Man hade ju hoppast på att det skulle vara finväder så man kanske kunde ta någonting lite mer "sommaraktigt" men icke, dessutom hade man i baktankte att man skulle få betygen idag och se hur allting har gått. MEN ICKE!

Som vanligt är vi mellanklassen som alltid hamnar i klämm. Just nu var det någon/några som hade lämnat in uppgifter senare än oss alla andra. Så lärarna sa att dom skulle kolla igenom alla betyg igen för att se om dom kanske ska höja/sänka betygen i något/några ämnen. Vad jag fattade det. Så vi kommer att få våra betyg hemskickade, någon gång, senare, i framtiden. Dessutom passade jag på att prata om skolkatalogen, om vi inte skulle få någon. Och självklart så fick vi inte det. Dom som hade haft det som projekt i 3an hade lagt ner det helt och hållet.

Så vad gjorde idag var väl att vi var lite sådär småtrött på att alltid bli lidande för att några i klassen alltid sumpar. Sen lekte rita & gissa med Rich. Och hasse berättade lite om varför han skulle sluta, bla för att han skulle sattsa mer på sin musik kariär. Sen kom det fram att Marie skulle sluta!

Jag tror att jag säger ifrån alla när jag säger att det kändes så dumt. Arrangörerna hade samlat ihop pengar till en blombukett och ett kort på hela deras klass till Hasse eftersom han har varit deras "huvudlärare" och Marie, hon som vi i princip har haft som våran lärare nu när Rich har varit pappa ledig, fick ingenting. 
Det kändes rätt uselt. Men, vi visste ju ingenting om det heller. Så vad skulle vi göra?

Sen så spelade självklart musikerna musik på eftermiddagen innan vi slutade.  -och det var mellanstadie/högstadie stuk på det hela. Alla ville stå på scen och synas, höras, sjunga bäst, spela bäst. Det blev helt enkelt lite för mycket ett tag.

Men nu är iallafall skolan slut för några månader. Och den 29juni har jag min första körlektion så nu är jag på gång med det med. Ska försöka att övningsköra med pappa nu varje kväll fram tills att jag har körkortet i handen. Jag har gett mig fan på att jag ska fixa det nu i sommar eftersom mamma är så pass sur och less på mig eftersom jag inte har gjort någonting med körtkortet tidigare och hon tror verkligen inte att jag kommer lyckas att hinna. Så jag ska tammefan plugga som en gnu nu för att få det klart så snabbt som möjligt. Jag hatar när folk säger att jag inte klarar någonting, jag klarar visst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback