Noliamässan i Sundsvall

Dagen börjades att jag vaknade, mötte världens suraste bussgubbe på stadsbussen som halvt skällde ut mig bara för att jag gick i lugntakt emot busshållsplatsen och inte såg att bussen åkte, så jag fick hoppa på lite efter busshållsplatsen. "Du, man får inte kliva på såhär, vi har busshållsplatser för en anledning. "

ungefär så där brukar bussgubbarna säga till dom invandrarna som brukar komma lite då och då försent till bussen. Hur som helst så när han var så elak, sådär på morgonkvisten och allt, så var jag nästan sugen på att säga att han var skitful. För det var han verkligen. Och sen för det andra så ska han väl förfan vara glad att NÅGON överhuvudtaget åker buss vid den tiden på morgonen.

Nog om stadsbussen, väl nere på stan blev det att hoppa på 172:an för att sedan komma till hudik och till skolan. Där dom tydligen hade löst problemet med att ta hela klassen från skolan och upp till Sundsvall där vi skulle på en mässa. Så vi drog iväg i 4st bilar mot Sundsvall, dock var Simons bil inte allt så lättstartad som dom andras bilar var, så Gustaf, även kallad för Fatsug, (Gustavf baklänges) fick åka ner med startkablar. Trotts det så kom vi fram i hyffsad bra tid ändå. Gick runt och kikade på högskolor och på Uf-företag ooch Thomas DiLeva, världens skummaste människa enligt mig.

"Varje morgon när jag vaknar så kliver jag upp och går in till badrummet och säger till mig själv -vilken fantastisk dag, alla dagar är så fantastiska"

Jag förstår inte ritktigt vad han går på. Han är helskum. Dock vet jag att min mamma tycker att han är jättemysig, just för att han är som han är. Så jag tog en autograf till henne, och skickade även ett mms om att jag hade träffat honom med bild på mig, helén och ja, Thomas DiLeva. Hon blev överlycklig.

Dagen avslutades med maxmat, inte helt dumt.


Kommentarer
Postat av: Linda

hahaha, jag hade velat se dig säga att han var skitful. underbart


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback