Torsdag

Åh det här är så jävla typsikt. Jag hittade en superfin klänning på tradera i fredags som jag satt och lurpassade och la bud på tills klockan var drygt halv tolv på natten. Så betalade jag den strax innan vi åkte iväg ner till Gävle, till Linda. Så har jag suttit och väntat på att jag skulle få något avi så jag kunde hämta ut det på videohallen, så fick jag det idag. Men tror ni att jag fick på mig klänningen eller? Nej.

Dock om jag hade gjort det, så hade den säker suttit jättebra. Det där lät ju lite skumt men jag ska förklara. Det var så att klänningen är antagligen köpt ifrån Japan, vilket betyder att den är lite mindre i storleken eftersom alla japaner är så små, så problemet för mig var att jag varken fick på mig den över axlarna eller över låren, jag försökte på hur många vis som helst men det funkade inte. Och då är jag ändå varken bredaxlad eller tjock om låren, haha. Så mamma sa att hon skulle försöka fixa till den på något vis, tack och lov. Men ändå, det känns så typiskt att jag inte kunde ha den som den var.

Dock lättade pappa uppstämmningen med att säga att vi ska äta honungs marinerad kyckling och ris ikväll, så det är ju till en liten tröst iallafall.

Onödigt fakta från idag var att jag fick reda på att nästan halva skolan hade stannat hemma igår eftersom vi hade "ute dag" med skolan på eftermiddagen. Sen att vi fick se världens mysigaste kokbok på foto B. En kokbok för alla Photoshops-nördar.

Adobe Photoshop Cook from Lait Noir on Vimeo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback