Blev en sväng till Gävle nu ihelgen för att hälsa på systeryster.


Kanske måste börja med att säga att jag var först en sväng iväg på släkträffen i Hå igår, men släkt och släkt.. det var mer bara främlingar allihopa i princip, kände kanske max 10personer av totalt 80personer, så man kände sig rätt liten. Men det var väl ändå lite roligt ändå att se folk som man är släkt med på ett eller annat vis. 

Tog hur som helst tåget till Gävle vid sju tiden så vid sex tiden skjutsade mamma mig där ifrån och hem för att packa ihop lite och sedan ner till tåget.

Så väl i Gävle så käkade vi pizza och var bara allmänt lata och trötta. Idag dock, var vi i princip uppe med tuppen, konstigt nog. Kom till Valbo vid 11 tiden kanske? Kommer inte ihåg, men tror det var någon gång runt det. Sprang in på IKEA och Linda köpte sin efterlängtade haj som hon tidigare hade sett på IKEA och som nu idag var extra pris på eftersom det var Cirkus på IKEA? Sedan blev det lite tittande i resterande affärer, vilket gjorde mig till lycklig ägare av två par jeans och ett par örhängen som jag hade kollat på länge men aldrig kommit till skott och köpt. Tror vi åkte hem så vi var hemma till tre- fyra tiden iallafall då vi blev lite sittandes i soffan en stund innan vi fick för oss att gå ner till havet och kika. Väl tillbaka efter en extreeeeemt lång prommenad (vad det kändes som iallafall) satt vi åter igen i soffan, fötterna kändes verkligen som bly ett tag där. Drygade mig ett tag, kollade på tv sen så traskade jag iväg till tåget vid sju tiden.

Och nu är jag hemma. Tröttare än någonsin tidigare, MEN mätt. Nu ska jag fixa till tackkorten till folk som var och firade min student! Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback