Välinvesterade pengar!



Köpte på mig senaste nummret utav Cap&Design idag i väntan på tåget hem ifrån all julklappsshoppande i Gävle. Och jag vågar nog faktistk erkänna att det här är ett utav det bättre nummrena som jag har läst. Brukar annars vara lite sisådär med Cap&design, inte allting dom lyckas göra så att man fastnar helt i den, men den här gången lyckades dom verkligen. 

 

Stod bland annat om "könskodning" dvs hur vi presenterar olika produkter för män och kvinnor, det var rätt roligt att läsa. Hittade även en rätt så klokt citat däribland. 

‎"- En designer som uttrycker sig själv är fel ute. Det handlar om att göra intryck på andra,
design har inget egenvärde - det är ett medel. Annars vore det konst. "


Också hade äntligen Cap&design fått upp ögonen för Muse! Adobes nya, än så länge, betaverison för att designa layout på webbsidor, (läste dock, eller tack och lov kanske jag ska säga? Att de planerar att släppa det på riktigt i början på 2012, yay!) Har länge kikat i dom ifall dom skulle ta upp det, men det har inte kommit, förrens nu! Kände att lite av mina frågetecken reddes ut efter läsningen. Jag gillar Muse. Nästa så att jag överväger på att skaffa en egendomän nu när jag kan fixa och dona själv. 

Huuur som helst, så tycker jag att ni borde ta och köpa, eller åtminstonde kika in det nya nummret av Cap&Design, för idag kan jag verkligen säga att den var värd dom där 129kronorna!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som ett lovande nummer :) ska införskaffas!

2011-12-21 @ 22:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback