Rehngården.

Blev så att jag jobbade idag på Rehngården en sväng, för Maria ringde till mig och frågade om jag kunde komma och hjälpa henne att städa solstugan, vilket jag gjorde. Så det blev bara en timmes jobb eftersom det inte fanns så mycket mer att göra där. Så jag började tio och slutade någongång runt elva tiden. Och imorgon blir det kvällspass, fyra till någongång runt elva tyckte jag att Maria sa? Det känns skönt. jobbar heldre på kvällen än på dagen då när det är som varmast. Idag var det riktigt plågsamt att cykla hem från Ren till Granberg kan jag säga er, solen stekte och det blåste nästan ingenting, dessutom hade jag hel svarta kläder på mig. Det var ingen höjdare. Så när jag kom hem var det bara att slänga in sig i duschen, sen var man som en ny människa igen. Och ikväll blir det förmodligen att vara med Mathias. Jag saknar faktiskt honom. :D

Så fick vi pappren om ansökan till något stipendie idag också. Jag vet inte rikigt själv vad det är för någonting, men det är något så att jag får pengar till min utbildning typ, eller nått. Så jag ska iallafall sitta och fylla i papprena och sen om jag fattade det rätt, skriva lite kort om mig själv? Ja, mamma får helt enkelt hjälpa mig med det där.

Och som pricken över i, så kom släkten ifrån Finland en sväng idag. Dom hade tydligen vart ut och åkt i Europa - med bil. luxenburg, paris, tyskland, frankrike m.m... egen företagare...  jag vill också! :D


Och justja!
Jag var ju till gävle igår, blev varken någon kikande på någon klocka eller scarf-köpande.
Istället blev det ett linne på H&M för 49.50:- och sen en duschcreme för 12.50:-
Upptäckte även att jag inte alls hade 700kr på kortet längre, dom var borta!
Så nu har jag bara ynka 200kr kvar. Men jag jobbar ju som sagt,
Så jag får säga ett Stoort Tack till Maria :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback