Den bortglömmda klassen. Som alltid hamnar fel.

Jag har köpt en bok idag. Inte vilken bok som helst, utan Twilight-boken som på svenska heter om jag kunde drömma. Har redan läst en liten bit på den och den verkar jättebra den också. Bara tanken av att jag kan sitta ute och läsa den i solen på kvällarna när jag kommer hem från skolan gör mig alldeles glad i hela kroppen!


Jag blev så oerhört förbannad imorse när vi kom till skolan. Vi satt och väntade på lärare 5-10minuter, sen kom vi på att vår lärare redan hade åkt till UF-mässan i Edsbyn. Så där satt vi, utan lärare. Kändes faktiskt grymt onödigt måste jag säga.. att åka buss i 1 ½ timme för att lärarna tidigare i veckan sa att "vi har ju trotts allt en lektion innan ni ska iväg till edsbyn och den kan nu ju inte missa för det är ju som en vanlig skoldag!"  Så för oss som pallrat oss från bollnäs & söderhamn blev ju en aning less när detta hände. Men vad kunde man göra? Då hade vi ju redan åkt dit. VI gick iallafall upp och pratade med vår rektor, som sa ´"Oj, nämen. Ja, det blev ju lite krångligt, ja Hasse är ju i Edsbyn. " 

Vi är den bortglömmda klassen. Som alltid hamnar fel.


Sedan fick vi ha Marie den lilla stunden som var kvar av lektionen innan vi skulle iväg. Och jag kan säga det, jag var helt opepp på att jobba över huvudtaget pga dels för att jag var hungrig & trött men även att lärare kan vara så otroligt klumpiga & osmidiga ibland. Så det var ingen bra start på dagen. Det ända bra jag kunde tänka på då var att jag skulle komma hem tidigare än vanligt på fredagar och att det är helg snart. Annars så var allting skit, verkligen.

Väl på uf-mässan fanns det väl endel saker som fick en att börja fundera om det verkligen behövdes eller inte, så som en bh med fickor för att kunna lägga värde grejer i, (såsom bankomatkort & sånt) eller en liten grej som man satte fast på databordet som man sedan fäste sladden till data musen i för att slippa det där krångliga då när sladden åker ner bakom databordet och man måste slita fram det för att kunna flytta musen, just den idén var faktiskt ganska så bra kanske långsökt, men det är kanske det som säljer? Haha.  Jag ska försöka klura ut någonting bra tills nästa år, någonting som ingen annan har och bli massmiljonär på det, eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback