Hey i made it, jag satte G!

Första gitarr lektionen klar, den allra första dessutom. Och jag känner mig stolt att jag lärde mig G. Satt och nötte G, C & D hela eftermiddagen men det var nog bara G som satte sig den här gången. Spelade knocking on heavens door, fast då kan jag säga att det blev en myckeeeet låååångsam verison, det var riktigt klurigt att hitta rätt med alla fingrar. Men det gick väl, sakta men säkert.  Och jag tyckte jag gjorde det bra ändå, för jag har ju trotts allt aldrig spelat något instrument förut. Så jag känner mig riktigt duktig. Dessutom satte jag upp ett mål, att jag ska kunna Imagine innan kursen är slut, så vi får väl se om jag klarar det eller inte. Jag ska försöka så gott jag kan iallafall.

Förutom att jag lyckades ganska så bra på gitarren så fick jag klart samhälls uppgiften som vi fick igår, jätteskönt att få det undanstökat så fort som möjligt. Då återstår bara; vad ska jag göra resten av veckan?
Satt lite idag och funderade på om jag kanske ska ta och anvancera min blogg lite grann, just nu ser det bara mörkt och trisst ut. Och jag har några idéer på hur det skulle kunna se ut. Så vi får se, kanske blir det som jag roar mig åt resten av veckan om ingenting annat dyker upp.

efter som det mesta dels handlade om gitarr-spel nu, så blir det en gitarr-video med Andy Mckeey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback