Dag 01 - Presentera mig själv

Heter Malin Sandström, därav mitt bloggnamn "Sandstroom" lite brist på fantasi men ja. Har aldrig riktigt haft något speciellt smeknamn eller så utan det har väl mer bara blivit att pappa brukar kalla mig för mallan eller nått liknande, mer än så är det liksom inte. Jag har inte heller saknat det, Malin räcker gott och väl.

Tog studenten iår (nämare bestämt 11 juni) efter att ha gått 3 år i Hudiksvall (av alla ställen) och pluggat grafisk design & lay out. Bodde där i 1 ½ år och pendlade resterande 1 ½, så jag har fått en liten försmak att inte bo hemma, inte helt dumt. Glad att jag valde att bo där första 1 ½ åren just för att det var då man lärde känna folk på så annorlunda vis än när man träffs bara i skolan, man blev liksom lite mer som en liten familj där som man kunde mysa med på kvällarna efter skolan, verkligen jättemysigt! Tiden då jag pendlade handlade mest om att jag inte ville bo kvar på elevhemmet, smekmånaden där hade vi liksom kommit förbi kändes det som. Folk började flytta till egna lägenheter eller som jag, började pendla. Men det hade väl sina fördelar det med,  OCH sina nackdelar.. försenade tåg, långa bussresor, tidiga mornar & sena kvällar.

Går nu på en 2 årig KY-utbildning här i Bollnäs som heter Idevärlden med inriktning grafisk design & kommunikation. Trivs verkligen som fisken i vattnet och ångrar verkligen inte att jag påbörjade denna utbildning (även om dom studerna med dreamweaver känns tuffa och jobbiga)

Som person är jag nog väldigt tyst och lugn, är inte någon som sticker ut så värst mycket, lite mer en i mängden. Dock kan jag nog ändå inte påstå att jag är så värst blyg av mig, har vuxit ifrån det lite grann antar jag, det handlar nog mer om helt enkelt att jag inte har någonting att tillägga eller säga när det väl kommer till att prata i grupp liksom, eller ja, det där lät ju bara knasigt, men ja ni förstår nog kanske hur jag tänker. Försöker uppnå allas välmående, och hatar verkligen när jag inte gör det. Tar dagen lite som den kommer. Dessutom har jag jättedåligt tidsbegrepp, jag är alltid ute i sista minuten oavsett.

Kommentarer
Postat av: erika

som person är du: den underbaraste människan på hela jorden.

tack vare dig hittade jag mig själv och det var tack vare dig jag glömde bort allt som har med dåligheter och ångest att göra. du gjorde mig till en bättre människa, och till den jag är idag. hade jag inte fått tillbringa det 1 ½ året med dig på elevhemmet, vet jag inte vart jag hade stått nu, vart jag hade varit eller betet mig.

du var/är den bästa vännen jag haft/har, jag kommer aldrig någonsin hitta någon som kommer förstå sig på mig så som du gjorde eller någon som kommer acceptera alla mina brister.



Jag vill bara säga det....Du är fantastisk.

2011-11-02 @ 21:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback