Dag 07 - Min(a) bästa vän(er)

Jag har faktiskt två bästa vänner, Maria som jag har känt väldigt länge och sen Erika som jag har känt i bara några år.

Jag & Maria lärde känna varandra då när hon började på Granbergsskolan i 3-4? Var ju som sagt ett tag sen. Men kommer ihåg då att vi brevväxlade väldigt mycket med varandra eftersom det var populärt med det på den tiden.. och ja, det var väl det som gjorde sen att vi började umgås lite då och då. Så från 3-4 någon gång fram tills vi skulle börja på gymnasiet har jag alltid gått med henne. Vi har till och med delat kompis-hjärta, så jag menar, det säger väl en heldel hur länge vi har vart vänner?  En sak som är så otroligt skönt med Maria och mig är att även om vi inte har hörts på ett tag eller så, så vet vi båda två vart vi har varandra. Och när vi väl sen ses igen, är det som om allting är som vanligt, det är inga konstig heter eller så.

Sen har vi Erika från Ljusdal, som jag lärde känna igenom gymnasietiden i Hudiksvall som sagt, men ändå på nått vis så känns det som om jag har känt Erika mist lika länge som jag har känt Maria just för att vi delade i storsett vårat liv med varandra i 1½ år på ett elevhem som låg mitt ute i ingenstans. Vi gjorde allt i vardagen tillsammans, åt, sov, busade och härjade runt. Jag tror jag pratar för oss båda två när jag säger att jag har aldrig skrattat så mycket  trotts ett sådant tråkigt ställe vi bodde på, det var alltid något bus på gång när vi var i farten! Och vi var varandras plåster i vått och torrt. Om den ene mådde dåligt, fanns den andre där.

Jack Johnson – Better Together


"En sann vän är den som kan lysa upp
hela världen när den har slocknat. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback