"Mesh tool" i illustrator

Eftersom jag som sagt har haft lite tid över (och som jag även har nu) så kan jag passa på att visa vad mitt lilla projekt för veckan har varit. 

Satt och försökte att komma på någonting att göra, googlade och hittade denna bild. Den klassiska bilden med en  fin färgglad groda som klättrar på blad.



Fick för mig att aktivera mig lite och försöka förstå mig på hur "Mesh tool" i illustrator fungerade, så jag började helt enkelt leka runt lite och testa hur man kunde flytta dem osv. Här är ett litet resultat av det hela, dock som ni ser är den inte klar men det, men det är iallafall en bit på vägen!




Man lär sig alltid någonting nytt när man sitter och leker sådär, dock så blev jag tyvärr inte så mycket klokare denna gång heller.. får nog ta och läsa på lite mer om det där...  Haha förresten, någon som vet vad "Mesh tool" heter i svenska illustrator? Övertoning? Övertoningsverktyg eller nått liknande kanske?

(psssst! ser ni förresten loggan nere till vänster på min illustration? MS står just för mitt namn, Malin Sandström. Det ska föreställa logga som jag ÄNTLIGEN digitaliserade, så den kommer ni nog ser lite grann här fram över)



Kommentarer
Postat av: filippa

FIIN BLOGG! :)

Postat av: Dragana

Den grodan är inte konstig.. Det är en pilgifts groda. Världens giftigaste djur! =)

2010-11-11 @ 18:54:58
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: ♥ L A I L A ♥

coolt =) hur gör man så?=)

2010-11-11 @ 20:36:44
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: carro

hihi vilken ball :)

2010-11-14 @ 18:38:43
URL: http://viibollnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback