Dagens lektion: färgkorrigering


Dagens uppgift handlade alltså om färgkorrigering, någonting som jag själv inte har jobbat så super seriöst med tidigare, har mer bara klickat mig fram tills jag har blivit nöjd och har inte liksom fattat vad allting hade för effekt och hur man kunde använda dem tillsammans. Hur som helst, i uppgiften fick vi som uppdrag att göra endel färgkorrigering, det kunde vara allt ifrån att ändra en bild som har fått en exempelvis blå ton till att den inte ser lika kall och platt ut,  till att färstärka färger, som ni ser att jag har gjort på bilden ovan..

appropå korrigering, jag måste verkligen ta ett ryck och göra om bloggen. Tydligen så visas den inte som jag vill på alla datorer, menyn och "info-rutan" ligger nämligen längst underst för många har jag sett och det ska den INTE göra. Så jag antar att så fort jag är klart med färgkorrigerings-uppgiften ska jag påbörja blogg desigen vilket är lite grann som allt förbannande Dreamweaver som vi har hållt på med nu dom senaste dagarna, roligt...

Kommentarer
Postat av: simone

vackert! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback