Typografi

Veckorna bara susar förbi känns det som, känns som om det bara var någon dag sen vi började i skolan men det är ju snart en månad sen! Dagarna känns otroliga, börjar dagarna med en föreläsning från tio till elva någon gång, har därefter lunch fram till ett och sen har vi nu haft lite olika genomgångar med lite uppgifter som har kunnat tagit allt ifrån en kvar till tre timmar, så på så vis så är det ju rätt så skönt med lite variation. Som igår tillexmpel hade vi lite genomgång på typsnitt, olika typsnittsklasser osv fick även se några videos om lite typografi (finns längst ner i detta inlägg). Sedan fick vi en uppgift där vi skulle placera in olika rubriker i olika typsnittsklasser och därefter skulle vi hitta ett passande typsnitt åt några förbestämda rubriker. "Smaskig Smoothie" var en av dom.



För mig så tog det ett tag att få ihop allting, men det gick tillslut och helt okej blev resultatet också! Satt och små pillrade med lite illustationer så att det skulle bli lite roligare, kändes rätt värt det i slutändan.. Dock var kanske inte illustationerna dom noggrannaste i historien, men, det var ju liksom tanken som räknades kände jag, lite överkurs också eftersom att det inte stod om att vi behövde ha någonting mer än text.. men jag tyckte det kändes lite opersonligt med bara texten så som sagt, jag slängde dit några illustationer också.

Finns hur många som helst om man börjar kika runt, kände faktiskt att det började klia i mina små fingar så det är nog inte helt omöjligt att jag själv ger det ett försök någon gång..

Kommentarer
Postat av: Carro

Riktigt snygg smoothie illustration ju! (vadå inte nogrann?) haha

Kanelbullarna vart verkligen hur söta som helst (hela bokomslaget vart tipp topp! :)

Postat av: Angela

härlig blogg

2010-10-19 @ 23:15:00
URL: http://angelacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback