Hat-kärleken till Dreamweaver

Min hat-kärlek till Dreamweaver växer för varje gång vi har det i skolan känner jag.. Det känns ungefär som om att man är 6år igen, inte på det viset att allting var frid och fröjd utan då när det kommer till att man precis ska till att lära sig att räkna matte och inser att man är helt vilsen. 

Dock så tyckte jag själv att jag gjorde framsteg idag i jämnfört med sist vi hade det, då gick det åt skogen kändes det som. Tacka vet jag mina väl ordnade anteckningar som jag gjorde på genomgången, haha små pilar hit & dit och förkortningar här och där. Vissa grejer som man skrev ner var tillochmed sånna saker som kanske var lite sjävlklara, men, jag skrev ner allting jag hörde och såg, och det visade sig hjälpa mig rätt mycket. 

Hur som helst så har jag kommit underfund med att jag verkligen inte gillar programmet MEN jag har gett mig tusan på att försöka förstå mig på det ändå.

Hade även våran första lektion i Illustratior idag! Så jag kunde iallafall känna mig hemma för en kort stund idag iallafall! Fick en genomgång på grunderna sedan en uppgift som vi skulle göra där vi skulle göra tre symboler (en sprial med en till brevid som var speglad, en stjärna med skugga och en fyrkant med rundade hörn och med en liten övertoning) och en friyta där vi fick göra precis vad vi ville på. Även om jag har suttit i programmet en heldel så fick jag nytta av några saker, bland annat sånna där tråkiga grejer som vad referenspunkt är och hur man använder det men också ett litet knep på hur man kan minska eller öka uddarna på en stjärna, haha! (Ctrl + pil up eller pil ner) Så jag säger som jag har sagt tidigare, "även om man har suttit med programmen en hel del, finns det alltid mer kvar att lära. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback