En grafikerstudents i-landsproblem idag.

Jag pratade strax innan jul om att Cap&designs senaste nummer var väldigt välinvesterade pengar. Det här jag nu har köpt, det var verkligen inte välinvesterade pengar.... och nu börjar jag bli måttligt förbannad iallafall. Nog för att jag kanske kan skylla mig själv lite.

När jag köpte min dator så hade jag ingen tanke på att köpa en datormus, det var liksom helt ur tankarna just då. Men när jag väl insåg att jag skulle ha haft mig en riktig datormus att jobba med istället för den lilla skitplattan som laptopen har så vad gör jag!? Jo köper en så fint kallad "travel mouse" just i tanken på att den skulle vara enkel att bara slänga ner i datorväskan om det skulle bli så att det behövs, så ja med andra ord är den är überliten och sen köpte jag den kanske lite för att den var så liten och söt också... jag vet inte. 

Nu här innan jul så köpte jag på mig en tv och för engång skull så kom jag på att köpa ny mus. Hittade en i lagom storlek, inte för liten och inte för stor, och var sådär ja, allmänt bra tyckte jag, överskred inte min studentbudget heller, haha. Dessutom behvödes det inte bytas batterier i den som jag behövde göra med "tavel mouse" den åt batterier. Så jag köpte den helt enkelt.

Men nu kommer vi till saken. För det första är det jävligt irriterande när man sitter och illustrerar och att musen helt plötsligt får för sig att man klickar vilket leder till helt oväntade streck och grejer. Det känns ju som om en datormus inte ska göra sånt, speciellt inte för mig som har mitt liv kretsande kring att vara kreaktiv med datorn, haha. Och framför allt, inte en ny. Borde kanske ha lagt ut någon hundralapp till istället för att vara sådär onödigt dumsnål som bara jag kan vara..... Jag pungade ut 149kr för denna. 

Så om man ska se saken från den ljusa sidan så är det väl att jag nu lärt mig utav mina misstag och kommer förhoppningsvis inte behöva genomlida detta igen, och inte ni heller för den delen haha! Nu tar jag och sattsar på en lite dyrare variant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback